MATTI A:SON TRIO

Jazz och världsmusik, flöjter och sopransax, accordeon och kontrabas

Här kommer ett exklusivt erbjudande: Det är en konsert med Anders Hagberg, Matti Andersson och Per V Johansson. Vi erbjuder ett konsertprogram som tar lyssnaren med på en upplevelseresa. Vi spelar egen musik, jazz och världsmusik. Om detta låter intressant så hör av er så planerar vi för en konsert hos er någon gång framöver. Det vore väldigt roligt om det kunde bli av.

Vänligen
Matti Andersson

Anders Hagberg är flöjtist, sopransaxofonist, kompositör samt professor i musikalisk gestaltning/improvisation vid Högskolan för Scen och musik/Göteborgs Universitet. Han har turnerat över stora delar av världen med sin egen musik och som solist med många grupper. Anders har skrivit musik till filmer och dansföreställningar och gjort många album i eget namn.

Mer info: andershagberg.se

Foto på Anders: Per Buhre

Matti Andersson är utbildad musiker vid musikhögskolorna i Göteborg och Stockholm med en Konstnärlig Masterexamen från 2014. Han spelar regelbundet med violinisten Nils-Erik Sparf, har varit medlem i Lars Hollmers konstellation Utsikter i sex år samt medverkat som solist i många olika sammanhang.

Foto på Matti: Jörgen Sälde

Per Valter Johansson är basist. Han studerade på Musikhögskolan i Stockholm1975-80, har varit verksam som musiker i många skiftande sammanhang och medverkat i otaliga skivinspelningar, tv- och radioprogram. Per är sedan 1986 anställd vid Musik i Uppland och är medlem i Trio X of Sweden vars signum är gränsöverskridande musik och spännande samarbeten.

Foto på Per: Robert Smith